تبلیغات رایگان + تبلیغات و انواع آن

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات رایگان یا (آگهی رایگان) در انتهای مطالب می باشد.

تبلیغات به طور کلی یعنی ساخت پیامی که یک نفر را برای انجام کاری متقاعد کند و انگیزه دهد. تبلیغات خوب به گونه ای طراحی می شود که بسیار تاثیر گذار، به یادماندنی و در بسیاری از مواقع جذاب باشد. تبلیغات ، توجه بیننده را مختل می کند و تمرکز اصلی آن ها را می طلبد.

تبلیغات همچنین به روش های گوناگونی نیز اجرا می شود. تبلیغات وبسایت ، تبلیغات تلوزیونی ، رادیویی، بیلبورد، آگهی تبلیغاتی ، تبلیغات رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تلگرام و… همه به عنوان تبلیغات شناخته می شوند. موارد زیر شکل های مختلفی است که تبلیغات در طول این سال ها حضور داشته است:

  1. آگهی تبلیغاتی  
  2. پاپ آپ های آنلاین و تبلیغات موتورهای جستجو
  3. تبلیغات رسانه های اجتماعی
  4. اسپانسرینگ محتوای سایت
  5. تبلیغات تلوزیونی و رادیویی
  6. تبلیغات چاپی و پوستر
  7. تبلیغات بیرونی و بیلبورد
  8. روزنامه و مجلات
  9. و…

که هر کدام بسته به شغل و نوع فعالیت شما تاثیرات متفاوتی در جذب مشتری و شناخت بیشتر کسب و کار شما می شوند.

مزایا و معایب تبلیغات

تبلیغات و انواع آن

تبلیغات فواید و مضرات فراوانی دارد ما قصد داریم فواید و مضرات تبلیغات راشرح بدهیم زیرا تبلیغات ستون فقرات هر استراتژی بازاریابی است و تقریباً هر مشاغل در سراسر جهان مبالغ بالایی را صرف انجام تبلیغات می‌کند.

تبلیغ را جدی بگیرید ! حتی به صورت آگهی رایگان!

سوال اصلی این است که آیا تبلیغات مفید است یا خیر و برای پاسخ به این سؤال باید به برخی از مزایای تبلیغات و معایب تبلیغات بپردازیم.

مزایا و فواید تبلیغات :

 1. بزرگترین  و مهم ترین فایده تبلیغات نمایش و نشان دادن محصولات و خدماتی است ، که شما انجام میدهید ، هیچ کس نمیداند شما چه خدمات و چه محصولاتی را به فروش می رسانید ، مگر این که تبلیغات انجام دهید.

شرکت‌ها برای ایجاد آگاهی در مورد محصول و خدمات خود در ذهن مشتریان باید سر و صداهایی را ایجاد کنند و تبلیغات دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.

 2. تبلیغات به شرکت‌ها كمک می‌کند تا در ساخت تصوير برند از اهميت بسياري برخوردار باشد ، تا آنجا كه از ديدگاه بلند مدت کسب‌وکار مربوط می‌شود و همه ما می‌دانیم كه برندها یک‌شبه ايجاد نمی‌شوند، و تبليغات يكی از ستون‌های اساسي است كه در آن تصوير برند ساخته می‌شود.

 3. به گسترش کسب‌وکار ها و شرکت‌ها و به بازارهای جهانی کمک می‌کند و خود را محدود به بازار محلی نمی‌کند، به دلیل تبلیغات است که شرکت هایی مانند Apple ، Nestle ، BMW در سراسر جهان شناخته شده اند و میزان دسترسی آنها به کشوری خاص محدود نمی‌شود.

معایب و مضرات تبلیغات :

 1. تبلیغات باعث افزایش هزینه های شرکت می‌شود زیرا کلیه شیوه‌های تبلیغاتی مانند رادیو ، تلویزیون و اینترنت پرهزینه می‌باشند ولی روش های کم هزینه تر با بازدهی بالاتر نیز نتایج مطلوبی را رقم میزنند .

تبلیغات به نوبه خود منجر به فشار بر سود شرکت می‌شود و از این رو اگر تبلیغات نتواند به افزایش مطلوب در میزان فروش شرکت منجر شود عملا هزینه سوخت میشود.

 2. تبلیغات گمراه کننده نیز میتوانند باشد ، با توجه به این که محصولات و خدمات بی کیفیت تبلیغات گسترده ای در تمامی جوانب انجام داده اند ، ممکن است کمی برای مشتریان گیج کننده باشد.

 3. هزینه تبلیغات ارتباط مستقیم با هزینه محصول یا خدمات دارد

(هرچه تبلیغات گران تر ، هزینه محصول یا خدمات هم به مراتب بالا تر می رود) پس از این رو تبلیغات برنامه ریزی نشده میتواند ، باعث سقوط نمودار فروش شما شود.

نتیجه چه شد ؟!

با توجه به تمامی موارد ذکر شده تبلیغات برنامه ریزی شده و هدفمند به صورت آگهی رایگان یا بقیه روش ها میتوانند تاثیر گذاری به شدت بالایی در کسب و کار شما داشته باشند . اما تبلیغات بدون هدف و سر خود میتواند ضربه مهلکی بر پیکر کسب و کار شما باشد.

تبلیغات رایگان
تبلیغات رایگان
 1. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
 

شما میتونید از شبکه های اجتماعی مختلف به راحتی تبلیغ رایگان انجام دهید ، چه بسا پیج هایی که اجازه تبلیغ رایگان به شما میدهند.

 2. وبلاگ و محتوای نوشتاری
 

پیشرفت! تمامی کسب و کار ها در دنیای امروزی و پیشرفت رو به جلو تکنولوژی همگی نیازمند وبلاگ برای معرفی و جذب مشتری می باشند.

 3. پاسخ به سوال کاربران در اینترنت و وبسایت
 

در فضای مجازی کاربران بسیار زیادی هستند ک در حوزه کسب و کار شما گمراه شده اند یا به مشکل خورده اند ، برای شروع پاسخ آنها را درست و بدون غلط بدهید و در گوشه کمی به کسب و کار خود اشاره کنید.

 4. در همایش ها و اجتماعات مرتبط شرکت کنید و مشتری جدید پیدا کنید.
 

در همایش های مرتبط میتوانید ، مشتریان جدید و دائمی پیدا کنید ، پس حتما این موارد را اجرا کنید.

 5. کسب و کار خودتان را در محل کار تبلیغ کنید.
 

چرا تابلو یا نشانه ای در محل کسب و کار خود ندارید ، حتما از تابلو یا یک نشانه در محل کسب خود استفاده کنید تا در کمترین حالت 20% مشتری بیشتر داشته باشید.

 6. از فاکتور فروش خود به عنوان تبلیغات استفاده کنید.
 

از فاکتوز های فروش ساده استفاده نکنید ، فاکتور های فروش گاهی صد ها بار دست به دست میشوند پس میتوامید کسب و کار خودتان را در آنها معرفی کنید.

 7. نحوه بسته بندی خلاقانه جوابه!
 

خلاقیت همیشه جوابه ، فراموش نکنید که بسته بندی محصولاتتون یا خدماتتون رو خلاقانه تر کنید و تبلیغات رایگان انجام بدید.

 8. به مشتریان خود هدیه بدهید.
 

شما زمانی ک به مشتریان هدیه میدهید ، نا خودآگاه باعث جذب مشتری از طریق دوستان و آشنایان یا حتی اطرافیان مشتریان خود هستید.

 9. ویدیو ، حتی بهتر از متن
 

آپارات ، یوتیوب بعد از گوگل بیشتر بازدید جهانی را دارند پس میتوانید با تهیه و تولید یک ویدیو کوتاه تبلیغات رایگان پر بازدیدی داشته و به راحتی جذب مشتری کنید.

10 .مصالحه با رقبا
 

با رقبای خود دوستی کنید ، یکی از قدیمی ترین راه های جذب مشتری دریافت بک لینک از همکاران و هم صنفان خود است.

 11. آگهی 15 روزه رایگان در رایا

شا میتونید از منو بالا و زدن روی گزینه آگهی رایگان به صورت کاملا رایگان یک ماه کسب و کار خودتون رو داخل کسب و کار رایا ثبت نمایید.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه

    فرم ثبت سفارش

    برای ثبت سفارش فرم زیر را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.